VEELGESTELDE VRAGEN

Blijft u met vragen zitten of is iets onduidelijk?

Wellicht wordt uw vraag beantwoord door middel van deze veelgestelde vragen en antwoorden.


Lidmaatschap

  • 1. Ik heb geen of weinig ervaring met tennis en/of padel. Kan ik een proeflidmaatschap afsluiten?

    Ja, G.L.T.C. Be Quick heeft hiervoor speciaal het 2-maandenlidmaatschap ontworpen. Dit kost u slechts EUR 50,00.


    U kunt daarmee enkel op onze banen spelen. U bent dan geen lid bij de bond. Een bondslidmaatschap heeft wel een aantal voordelen. Zo loopt er een verzekering bij de bond en kunt u deelnemen aan toernooien en competities.


    Wilt u wel lid zijn bij de bond? Dan komen er EUR 25,00 administratiekosten bij.


  • 2. Wat gebeurt er nadat ik mijn inschrijving heb verstuurd?

    Nadat je je hebt ingeschreven bij G.L.T.C. Be Quick, ontvang je een bevestiging van je inschrijving. Voor je eigen administratie ontvang je ook een kopie van de inschrijving in PDF-formaat. 


    Dit is nog geen officiële bevestiging dat u bent ingeschreven bij de club. Dit is pas het geval wanneer u een welkomstmail ontvangt.


  • 3. Wanneer ontvang ik een welkomstmail?

    De welkomstmail wordt verzonden zodra je inschrijving volledig is verwerkt. Hierin ontvang je meer informatie over je lidmaatschap en hoe je kunt beginnen met de activiteiten bij de club. U bent dan officieel ingeschreven bij de club.


  • 4. Kan ik mijn 2-maandenlidmaatschap of zomer challenge tussentijds wijzigen naar een enkel lidmaatschap (opschalen)?

    Ja, dat kan, als er maar geen wachtlijsten zijn voor die sport. Dien dit verzoek in bij de ledenadministratie. Die zal de mutatie verwerken.


    Zodra het verwerkt is, kunt u direct afhangen voor zowel tennis als padel. Een rekening voor het aanvullende deel (verschil tussen de lidmaatschappen) volgt later vanuit de penningmeester via een automatische incasso.


  • 5. Kan ik mijn 2-maandenlidmaatschap, zomer challenge of enkel lidmaatschap tussentijds wijzigen naar een combilidmaatschap (opschalen)?

    Ja, dat kan, als er maar geen wachtlijsten zijn. Dien dit verzoek in bij de ledenadministratie. Die zal de mutatie verwerken.


    Zodra het verwerkt is, kunt u direct afhangen voor zowel tennis als padel. Een rekening voor het aanvullende deel (verschil tussen de lidmaatschappen) volgt later vanuit de penningmeester via een automatische incasso.



  • 6. Kan ik mijn enkel lidmaatschap tussentijds wijzigen naar een zomer challenge of 2-maandenlidmaatschap (afschalen)?

    Nee, dat kan helaas niet.


  • 7. Kan ik mijn combilidmaatschap tussentijds wijzigen naar een enkel lidmaatschap, zomer challenge of 2-maandenlidmaatschap (afschalen)?

    Nee, dat kan helaas niet.


  • 8. Kan ik mijn lidmaatschap tussentijds beëindigen?

    Nee, dat kan helaas niet.


    Lidmaatschap kan alleen tegen het einde van het verenigingsjaar worden opgezegd met een opzegtermijn van vier weken. 


    Opzeggingen die binnenkomen na het verstrijken van de opzegtermijn in het lopende jaar leiden tot een volledige contributieverplichting voor het volgende jaar.


  • 9. Loopt mijn 2-maandenlidmaatschap automatisch door?

    Nee, het 2-maandenlidmaatschap loopt niet automatisch door, maar stopt na twee maanden per direct. U kunt vanaf dat moment geen baan meer afhangen als lid om vrij te spelen.


  • 10. Kan ik mijn contributie in termijnen betalen?

    Ja, dat kan. De contributie kan in maximaal drie termijnen worden betaald. Daaraan zit, helaas, wel EUR 1,21  per termijn​ aan extra kosten verbonden. G.L.T.C. Be Quick kan hier verder niets tegen doen.


  • 11. Waarom betaal ik EUR 25,00 aan administratiekosten bij het 2-maandenlidmaatschap?

    Allereerst als u EUR 25,00 dient te betalen, dan heeft u gekozen voor het 2-maandenlidmaatschap inclusief bondslidmaatschap. Het bondslidmaatschap geeft u toegang tot KNLTB-toernooien en competities (te vinden op https://mijnknltb.toernooi.nl/). 


    De administratiekosten zijn de kosten van onze club om die aanmelding mogelijk te maken bij de bond.


    Had u liever een 2-maandenlidmaatschap willen hebben exclusief bondslidmaatschap en dus per ongeluk verkeerd gekozen? Dan is dit helaas niet meer te herstellen. De club is verplicht de afdracht te doen, zodra de bond bekend is met de speler.


  • 12. Wat is het beleid voor introducés?

    Een introducé mag alleen met begeleiding van een lid de baan betreden. Het tarief moet vooraf worden voldaan door het clublid, die introduceert. Anders kan de reservering geannuleerd worden of de introducé de toegang tot de baan worden ontzegd.


  • 13. Mijn vraag staat er niet tussen. Met wie kan ik contact opnemen?

    Voor inhoudelijke vragen over de verschillende lidmaatschapsvormen kunt u terecht bij [email protected].


    Voor vragen over de facturen of incasso's kunt u terecht bij [email protected].


  • 14. Wanneer wordt een lid senior?

    Volgens de statuten wordt een lid senior in het jaar dat u de leeftijd van 18 (achttien) jaar bereikt.

  • 15. Kan ik deelnemen aan competities zonder lidmaatschap?

    Nee, deelname aan competitie vereist het juiste lidmaatschap voor de betreffende sport, dat de hele competitieperiode moet dekken.

  • 16. Wat gebeurt er met het contributietarief als ik later in het jaar lid word?

    Indien u later in het jaar een aanvraag doet om lid te worden, dan betaalt u een aandeel van de contributie. U vindt hier de precieze tarieven voor tennis en padel.


Trainingen

  • 1. Kan ik deelnemen aan trainingen zonder lidmaatschap?

    Nee, deelname aan trainingen vereist het juiste lidmaatschap voor de betreffende sport, dat de hele trainingsperiode moet dekken. Dit geldt echter niet voor de tennistrainingen in de winterperiode, die in de hal verzorgt worden.


  • 2. Wie verzorgt de tennis- en padeltrainingen bij G.L.T.C. Be Quick?

    Sinds 2023 worden de tennislessen verzorgd door tennis- en padelschool Return Tennis onder leiding van Jeroen Camfferman.


    Wilt u meer weten over de trainingen of heeft u vragen over wat het beste bij u past? Neem dan contact op met Jeroen of bezoek hun website.


  • 3. Kan ik ook een proefles krijgen?

    In principe biedt onze club niet direct proeflessen aan. We kunnen echter wel begrijpen dat tennis en/of padel een investering met zich meebrengt, waardoor u het toch eerst wil proberen via een proefles. 


    U kunt daarvoor het beste contact opnemen met Jeroen, de hoofdtrainer namens Return Tennis. Zij verzorgen de lessen en kunnen met u de opties bekijken.


    Mocht u een aantal proeflessen hebben gevolgd, dan is het echter wel de bedoeling dat de keuze wordt gemaakt of u lid wordt van de club om door te gaan met de lessen.


    Blijft u, na gemiddeld drie tot vijf lessen, stilzwijgend de lessen volgen? Dan gaan we ervanuit dat u er automatisch voor kiest om les te nemen en dus lid wordt van de club.


  • 4. Hoe kan ik me inschrijven voor tennis en/of padellessen?

    U kunt zich inschrijven voor de trainingen via de website van Return Tennis.


  • 5. Ik heb vragen/klachten over de groep, een factuur of trainer. Waar kan ik terecht?

    U kunt vragen over de training stellen aan de tennisschool zelf. G.L.T.C. Be Quick is niet betrokken bij de overeenkomst die u aangaat met Return Tennis bij inschrijving van de lessen.


    Mocht u klachten hebben of geen antwoord op uw vra(a)g(en) ontvangen, dan kunt u altijd een email sturen naar [email protected].



Baan(ver)huur

  • 1. Hoe kan ik een padel- of tennisbaan reserveren?

    U kunt een baan reserveren via het KNLTB Meet & Play platform. Na het indienen van je aanvraag ontvang je een bevestiging via dit online systeem op uw emailadres.


  • 2. Wie mag de gehuurde baan betreden?

    Alleen de huurder, die de baan heeft gereserveerd en zijn of haar medespelers mogen de baan betreden. Voor minderjarige huurders moeten ouders of verzorgers aanwezig zijn.


  • 3. Hoeveel personen zijn toegestaan op één baan?

    Per baan zijn maximaal vier spelers toegestaan.


  • 4. Wat zijn de kosten voor het huren van een baan?

    G.L.T.C. Be Quick maakt onderscheid in haar prijzen rond de daluren en piekuren (zie vraag 5.). De club rekent momenteel voor:


    • Daluren: EUR 24,00 per uur;
    • Piekuren: EUR 32,00 per uur.

    Deze prijzen zijn exclusief materiaalhuur en de platformbijdrage voor het gebruik van KNLTB Meet & Play.


  • 5. Wat wordt verstaan onder daluren en piekuren?

    G.L.T.C. Be Quick verstaat onder:

    • Daluren: de momenten tussen 07.00 uur en 18.00 uur op doordeweekse dagen en tussen 07.00 - 23.00 in het weekend; en
    • Piekuren: de momenten tussen 18.00 uur en 23.00 op doordeweekse dagen.
  • 6. Kan ik mijn reservering annuleren of wijzigen?

    Ja, u kunt de reservering tot 36 uur van tevoren annuleren of wijzigen. Bij annulering binnen deze termijn ontvangt u geen restitutie, indien G.L.T.C. Be Quick dit door omstandigheden niet annuleert (zie vraag 7.).


  • 7. Wat gebeurt er bij slecht weer of als de baan onbespeelbaar is?

    G.L.T.C. Be Quick kan de reservering annuleren bij competities, toernooien en evenementen of bij slechte weersomstandigheden of onbespeelbaarheid van de baan.


    In dat geval krijg je een volledige restitutie van de verhuurprijs van de gehuurde ba(a)n(en) en materia(a)l(en) terug.


    De platformbijdrage komt echter voor eigen rekening. Dit bedraagt 1% over het boekingsbedrag. 


    Ter illustratie: boekt u een padelbaan om woensdag 18.00 uur dan betaalt u EUR 32,00 voor de baan en EUR 0,32 voor het platform. De club restitueert in bovengenoemde situaties EUR 32,00.


  • 8. Zijn er materialen te huur/te koop voor padel en tennis?

    Ja, momenteel heeft de club enkel materialen voor padel in de verhuur en verkoop via de padelkiosk.

    NB: deze wordt geexploiteerd door een derde partij. De club is niet verantwoordelijk voor de uitgifte en terugname van materialen.

  • 9. Hoe kan ik de materialen huren?

    Materialen kunt u ter plekke huren via de padelkiosk in de hal van het clubhuis.

  • 10. Welke schoenen zijn toegestaan op de banen?

    Tennisschoenen mogen enkel betreden worden met tennisschoenen, bij voorkeur met een profiel voor gravelbanen.


    Padelbanen mogen enkel betreden worden met padel- of tennisschoenen, bij voorkeur met een profiel geschikt voor all-weatherbanen.


  • 11. Zijn er nog andere baanregels, die ik moet kennen?

    Ja, de tennis- en padelbanen worden door de groundsman en leden onderhouden om voor iedereen de banen in optimale vorm te houden. 


    Het is belangrijk dat u, als huurder, rekening houdt met de regels die gelden voor het behoud van de banen en het verbeteren van de sfeer in en rondom het park (bijv. rookvrij houden). Meer informatie kunt u hier vinden.


  • 12. Ben ik verzekerd tijdens het spelen?

    Nee, het gebruik van de banen en deelname aan activiteiten is op eigen risico. G.L.T.C. Be Quick raadt gebruikers aan om een aansprakelijkheidsverzekering en aanvullende zorgverzekering af te sluiten.


  • 13. Wat gebeurt er als ik de regels overtreed?

    Bij (herhaalde) overtreding van de regels of het niet opvolgen van instructies, kan de verhuur direct worden beëindigd zonder terugbetaling van reeds betaalde bedragen. 


    Ook kan u de toegang tot het park ontzegd worden.


  • 14. Verhuren jullie de banen ook commercieel aan bedrijven?

    Ja, het is mogelijk om namens uw bedrijf meerdere banen voor meerdere uren te huren buiten het KNLTB Meet & Play platform om. 


    Neem hiervoor apart contact op met [email protected] om uw wensen te bespreken.


  • 15. Mijn vraag staat er niet tussen. Met wie kan ik contact opnemen?

    Voor meer vragen of hulp bij uw reservering, kunt u contact opnemen via [email protected].



Clubhuis en bardiensten

  • 1. Moet ik naast mijn lidmaatschap bardiensten vervullen?

    Ja, elk lid van 18 jaar en ouder wordt gevraagd om ten minste twee bardiensten te vervullen. Elk lid betaalt aan het begin van het jaar een barborg van EUR 25,00 per dienst.


  • 2. Waarom moet ik een barborg betalen bij mijn lidmaatschap?

    De barborg van EUR 50,00 is bedoeld om leden te motiveren hun bardiensten te vervullen. Als een lid geen bardiensten draait, wordt de borg ingehouden. Bij één vervulde bardienst ontvangt het lid EUR 25,00 terug, en bij twee bardiensten wordt de volledige borg van EUR 50,00 teruggestort aan het eind van het jaar.


  • 3. Ik wil mijn bardiensten afkopen. Kan dat?

    Indien u geen bardienst wil draaien, hoeft u verder niets te doen. U heeft immers de barborg betaald. Dit dienst als afkoopsom.


  • 4. Ik ga voor het eerst een bardienst draaien. Kan ik hulp krijgen?

    Wat leuk dat u voor het eerst een bardienst komt draaien. Om een introductie te krijgen in het draaien van een bardienst en zo goed mogelijk geholpen te worden, kunt u mailen naar [email protected]. Geef dan aan dat u de eerste bardienst draait. Dan helpen zij u graag verder.


  • 5. Het is heel slecht weer. Gaat mijn bardienst door?

    Ja, de bardienst gaat door, totdat u wordt afgebeld. Ondanks misschien onbespeelbare tennisbanen hebben we ook padelbanen, die vaak wel bespeelbaar zijn. Het is dus niet zo maar gezegd dat bij regen de banen gesloten zijn.


  • 6. Wat gebeurt er als een bardienst niet is ingevuld?

    Als een bardienst niet is ingevuld, kan het zijn dat de bar gesloten moet blijven. Als club zouden we dat natuurlijk erg jammer vinden.


  • 7. Kan ik tijdens het invullen van een dienst ook even een uurtje vrij tennissen of padellen?

    Nee, dit is niet de bedoeling. Deze mogelijkheid wordt ook geblokt bij het boeken van een baan of het inplannen van een bardienst. Doet u dit wel, dan riskeert u dat u de gehele dienst opnieuw moet draaien.


  • 8. Waarom duren de laatste diensten tot 23.00 uur of later?

    De meeste doordeweekse diensten eindigen om 23.00 uur 's avonds. Dit is de officiële tijd waarna de padelbanen gesloten moeten worden om het geluidsniveau te beperken.


    Soms kan het zijn dat de bardienst langer duurt. Dit gebeurt vaak bij speciale evenementen, zoals competities en toernooien.


  • 9. Hoe doe ik de lampen op de baan aan?

    De lampen zijn gemakkelijk te bedienen met het wit/grijze kastje links van de deur, die toegang geeft naar de keuken.



Overige vragen

  • 1. Ik heb een probleem met inloggen op de apps. Wie kan mij helpen?

    U kunt voor hulpvragen met betrekking tot apps of de website terecht bij [email protected].


    Belangrijk is wel dat u duidelijk uitlegt wat exact het probleem is. Daarbij ontvangt de webmaster graag printscreens of screenshots om precies te kunnen zien waar het mist gaat.